miercuri, 30 ianuarie 2008

Sfat I

Trebuie sa precizez, inainte de toate, ca nu sunt persoana indicata sa dea sfaturi. Inca nu am ajuns la o varsta a maturitatii, care iti permite, cu flexibilitate, sa iti mulezi cuvintele...sa dai sfaturi... Astfel cum in utopia textului "Trei fetze", a lui Lucian Blaga, se recunoaste un joc de permutari prin texte parafrazate cu nucleu care poate fi decodificat la inceput si la sfarsit: "Copilul rade: Iubirea si intelepciunea mea e jocul.
Tanarul canta: Jocul si intelepciunea mea e iubirea.
Batranul tace: jocul si iubirea mea e intelepciunea."
Cu toate acestea, imi permit insa sa vorbesc din propria experinta. De multe ori, in viata, ai senzatia ca nimic nu e corespunzator asteptarilor tale... Asa ca, in cel mai bun caz, vrei sa faci o schimbare. Acum va interveni prima problema (e minora aceasta, dar trebuie totusi luata in considerare). Asa ca trebuia sa fi dobandit pana acum capacitatea de a te detasa de rau pentru a supravietui in continuare. Surprinzator devine atunci cand descoperi maleficul in cadrul unui inefabil. Ceea ce considerai mai sublim, mai ireal...se dovedeste a fi iadul tau. Da! Infernul se poate infiinta pe pamant!! Cu siguranta nu o sa vina special pentru tine...nu! Nu s-ar deranja doar pentru atat! Dar isi face simtita prezenta si pentru mine si pentru el si pentru ea... dar sub diferite aspecte. Asadar, am avut iscusinta de a gasi trandafirul otravit. Am si curajul necesar sa-l inlatur; deoarece nu ar mai fi cazul sa-l asez frumos, cu dragoste si gingasie in vreo carte (acum) prafuita, care odata mi-a alinat sufletul si probabil mi-a zmuls cateva lacrimi. Dar inca nu am izbutit...nu inca!!!

to be continued


Niciun comentariu: